Luni, 8 aprilie,în aula Colegiului Național „Gh. R. Codreanu”, între orele 12.00 şi 13.00  va avea loc o prezentare organizată de Emanuela Ghilasi de la clasa a XII-a C  şi Alexandru Vătămanu de la clasa a XI-a A . Cei doi codrenişti vor vorbi despre experiența pe care au trăit-o  în cadrul „Oxford for Romania School” ediția a III-a , 2018  şi vor  răspunde la eventualele întrebări.

                              Oxford for Romania  Summer School

„Oxford for Romania  Summer School”  este, pe scurt, o şcoală de vară de o săptămână dedicată îndrumării elevilor români cu potențial din clasele a X-a şi a XI-a organizată de români stabiliți în diasporă. Oxford pentru România este o școală de vară multidisciplinară, care are loc în Oxford, Marea Britanie.

„A fost o experiență complexă care m-a ajutat să iau lucrurile mult mai ȋn serios la nivel personal”, ne-a declarat Alexandru.

„Am aflat de programul „Oxford for Romania” prin intermediul feed-ului de pe facebook. Am intrat să văd despre ce este vorba si am fost foarte impresionată  să văd că există astfel de inițiative ȋn România. Uitându-mă pe criteriile de alegere am văzut că m-aş ȋncadra să aplic. Bineȋnțeles că atunci când am aplicat eram convinsă că nu voi fi aleasă. Ȋmi spuneam: sigur sunt elevi mult mai implicați ȋn activități extraşcolare decât sunt eu. Dar după ce am trecut de prima probă  am simțit cumva că voi trece cu brio şi de interviu.

                                                Voluntarii

Voluntarii de la „Oxford for Romania” sunt nişte oameni minunați! Nu am cuvinte să le exprim dragostea cu care ne ȋnvățau şi ne expuneau informațiile, iar noi eram nişte bureți gata să absorbim toate aceste lucruri. Cel mai mult m-a uimit locul pe care ȋl ocupau ca mentori ai noştri. Nu incercau să ne ȋnvețe de pe picior de superioritate ci de pe unul de egalitate. Practic  au pus egal ȋntre experiențele noastre şi ale lor. Respectul acordat ne-a dat ȋncredere şi o dragoste deosebită de a primi cunoştintele lor.

Acolo am văzut că educația e ceva mai mult. Am experimentat pe pielea mea ceea ce poate face un stil de predare şi ȋnvățare nonformal. Am văzut că poți ȋnvăța şi ȋntrerupând ora ca să pui ȋntrebări bune.  Lucrurile pe care le reții uşor sunt cele  pe care nu le-ai ȋnvățat repetând ci practicând.

         Pe scurt am văzut cum ar trebui sa fie şcoala şi nu este.

Am avut două experiențe revelatorii ȋn această şcoală de vară. Prima a fost despre modul meu de a mă raporta la lume. Primul lucru de care m-am izbit a fost “sindromul impostorului”. Simțeam că nu am ce căuta printre colegii mei; toți parcă citeau mai mult, făceau mai mult, se implicau mai mult, ştiau mai mult. Aveam impresia ca e o greşeală că am fost aleasă. Dar curând mi-am dat seama  că toți gândeam la fel despre noi.

Prima lecție ȋnvățată: dacă ți se pare că eşti cineva undeva, nu ȋnseamnă că ai aceeaşi valoare la scară mai largă. Dacă ȋn comunitatea mea mi se părea ca fac multe, ajungând să cunosc elevi din toate colțurile României, mi-am dat seama că ce fac eu poate fi considerat nimic ȋn comparație cu ce fac alții.

                                Cea de-a doua lecție

Cea de-a doua lecție pe care mi-am ȋnsuşit-o a fost cu privire la ȋnvățat. Toată lumea spune: “Ȋnveți pentru tine” dar nu prea realizasem până atumci exact la ce se referă… Pentru că oricât de mult efort depuneam să ȋnvăț pentru mine tot uitam ceea ce ȋnvățam, pentru că nu ȋnvățam cu pasiune. Din momentul ȋn care am revenit ȋn țară am luat decizia să dau tot ce am mai bun ȋn orice mică oportunitate de ȋnvățare.

Anul acesta, deşi sunt ȋn clasa a XII-a şi am mai puțin timp decât până acum, mi-am făcut toate proiectele cu mare conștiinciozitate  ȋncercând să ȋnțeleg, să ȋmi ȋnsuşesc şi să pun pasiune ȋn prezentările mele. Aşa am ȋnvățat anul acesta despre dezechilibrele acido-bazice şi despre Regina Maria a României, despre Alfred Nobel şi despre muzica ȋn perioada comunistă. Şi sunt sigură că ȋn comparație cu lecțiile de la şcoală,  pe care sigur le voi uita ȋn câțiva ani, informațiile dobândite prin studiu şi interes vor rămâne o perioadă ȋndelungată.

                  Şcoala de vară Oxford for Romania

Şcoala de vară Oxford for Romania  mi-a dat şansa să fac multe lucruri ȋn premieră: să ies din țară pentru prima dată, să ȋncep un proiect comunitar, să văd şcoala “perfectă” pe care o credeam doar o utopie. O experiență  care merită trăită, oameni care merită cunoscuți şi un proiect care merită promovat şi luat drept exemplu!

Mulțumesc Oxford for Romania  pentru şansa pe care mi-a oferit-o de a cunoaşte şcoala “aşa da!” şi de a primi informație de calitate de la oameni excepționali!” a declarat Emanuela Ghilasi ȋntr-un interviu acordat ȋn exclusivitate „Jurnalului de Bârlad”.

                              Au ȋnceput înscrierile

Au ȋnceput înscrierile pentru cea de-a IVa ediție „Oxford for Romania Summer School”.  Aceasta va avea loc ȋn perioada 24 august-1 septembrie 2019. Este o experiență unică și transformatoare destinată liceenilor care termină clasa a X-a sau  a XI-a care vin din familii cu venituri modeste, au rezultate academice bune și sunt implicați în comunitate.

Doritorii pot accesa https://www.oxfordforromania.org  pentru informații suplimentare.

Mult succes celor doi liceeni la prezentarea de luni!

Iulia Chiper

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.