Limba noastră-i comoară”, iar elevii vasluieni au avut această oportunitate, de a o descoperi

Duminică, 14.04.2019, la Şcoala Gimnazială „Stroe S. Belloescu” din Bârlad, s-a susţinut ultima etapă a concursului „Limba noastră-i o comoară!”

Concursul este organizat de Şcoala Gimnazială „Stroe S. Belloescu” din Bârlad, în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Costache Manolache Epureanu”, Casa Corpului Didactic şi Inspectoratul Judeţean Vaslui.

La această ccompetiție au fost înscrişi 800 de elevi din aproximativ 35 de şcoli din judeţul Vaslui şi 800 de elevi din alte 25 de  judeţe (Buzău, Constanţa, Galaţi, Botoşani, Iaşi, Brăila, Hunedoara, Timiş, Bacău, Timiş. Dolj, Suceava etc.).

La ultima etapă a concursului au participat 362 de elevi din judeţul nostru şi 600 de școlari din celelalte judeţe, aceştia obţinând punctaje cuprinse între 85 şi 100 de puncte la etapa judeţeană.

Formarea competenţelor de comunicare a participanților în limba româna este un proces de o deosebită importanţă în ciclul primar, iar atenţia dascălilor este concentrată asupra elementelor care ţin de folosirea corectă a limbii române în situaţii variate.

Prin organizarea acestei activități s-a urmărit dezvoltarea competenţelor elevilor de comunicare în limba română, stimularea interesului celor din ciclul primar pentru cercetarea ştiinţifică a realităţii în vederea deschiderii drumului spre performanţă, promovarea unei alternative educaţionale prin transferarea de cunoştinţe în alte situaţii de învăţare, care să conducă la dezvoltarea personală a fiecărui elev.

Concursurile şcolare stimulează spiritul de iniţiativă, abilităţile sociale şi de comunicare, imaginaţia şi le oferă o nouă oportunitate de a asimila cunoştințe noi. Desigur că printre altele vor influenţa şi rezultatele şcolare şi vor diminua efortul depus pentru atingerea lor, timpul câştigat dedicându-l aprofundării domeniului preferat.

„Consider că participarea la concursuri şcolare este o modalitate de a verifica nivelul de pregătire la care se află elevul. El învaţă să facă faţă eşecului, deşi pare paradoxal, un eşec poate fi o lecţie mai importantă pentru un elev decât un succes. A gestiona stările emoţionale care apar în astfel de momente, a nu renunţa şi a identifica factorii care au dus la un rezultat slab sunt abilităţi care îl vor ajuta pe copil atunci când se va confrunta cu alte situaţii dificile, iar când participarea la o competiţie se încheie cu un rezultat bun, elevul învaţă să aibă încredere în sine şi desoperă că şi-a depăşit emoţiile şi chiar limitele.

Elevul trebuie să privească un concurs ca pe o situaţie în care are ocazia să-şi testeze cunoştinţele, să înveţe lucruri noi, să-şi îmbunătăţească anumite abilităţi şi nu să aibă ca scop obţinerea unui premiu, pentru că acest lucru ar fi un dezavantaj şi o sursă de stres” ne-a declarat profesoara Maria Porumb, coordonatoarea acestui concurs.

Competițiile şcolare fac parte din seria de activităţi extracurriculare la care elevii pot  lua parte opţional sau după recomandarea cadrului didactic corespunzător. A participa la un concurs înseamnă a învăţa să accepţi că te poţi încadra într-una din cele două categorii: cei care pierd şi cei care câştigă.

Cristina Rădulescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.